tisdag 16 april 2013

Jag flyttar in


 


I dag flyttar jag in i "mitt" nya badrum. Eller toalett är det snarare. När jag vaknade i lördags, visste jag inte vad dagen skulle föra med sig. Lilla toalettens väggar var urtråkigt gråa och golvet var flammigt mintgrönt med lite glitter i. Tokfult och trist var det.

Men sambon var pysselsugen. När jag pysslar med garn, pysslar han med renovering. I färgaffären fick jag välja och valet föll på syren. På IKEA inhandlades universums fulaste toalettpappershållare, som på något sätt passade perfekt in. Sedan dess har sambon målat och fejat och i dag är det alltså inflyttningsklart. Först ut att flytta in var lilla plastfågeln. Och det har börjat smyga sig på en väldig virklust, för visst vore det fint med en virkad badrumsmatta?

2 kommentarer:

  1. Ursnygga virkade badrumsmattor kan man göra av gamla lakan /påslakan mm som man river i remsor sisådär 1 cm. blir kanon! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju sett dina fina mattor och det är från dig inspirationen kommer!

      Radera