lördag 13 april 2013

Nål i en höstack

Jag skulle fästa några trådar på min Ella funt. Letade efter mina nålar som en galning, ingenstans fanns de att finna. Efter mycket rot och letande hittade jag en nål, längst ner i en garnhög.

Det var kväll, barnen sov och trådar fästes. Jag hörde lillkillen på övervåningen och la ifrån mig koftan och nålen och gick upp. När jag kom tillbaka var nålen puts väck! Jag letade och kollade, men fick efter ett tag inse att jag nu var nållös.

Dagen efter packar jag ner koftan för att ta den med mig till knappbutiken. Koftan åker upp och ner ur påsen på dagen, både på jobbet och i butiken. Tillslut är både knappar och nya nålar köpta.

Väl hemma tar jag upp koftan igen, för att visa sambon hur fin den kommer att bli med knappar och allt. Då ser jag den, nålen. Den har hängt på en garnsnutt hela tiden. Den var bra på att gämma sig den nålen. Som en nål i en höstack nästan.

1 kommentar:

  1. Det var mig en lurig nål! Men det är något med saker med "nål" i namnet, hårNålar liksom syNålar har en otroligt bra förmåga på att försvinna!

    SvaraRadera