måndag 1 april 2013

Trött (och lite bitter)

Påsken är slut, fyra dagars ledighet är över och i morgon är det jobb igen.

Ägg har målats, promenader promenarats, godis har ätits och sol har solats. Men mest utav allt har tröttheten legat som en dimma över de senaste dagarna. Kraft och energi har inte funnits till övers. Inga maskor har stickats, inget utöver det nödvändiga har jag tagit mig för. Tröttheten har gjort att inget riktigt kännts kul, angeläget eller viktigt.

Först i dag, på fjärde dagens ledighet börjar jag att känna mig piggare. Initiativlösheten har blivigt något mindre påtaglig. Jag har stickar några varv och faktist tyckt att det varit roligt. Kramat mina barn och önskat att varje dag kunde vara en ledig dag. Då är det lagom att gå tillbaka till jobbet och slita ut sig igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar