söndag 12 maj 2013

FO: Fönster

 Förra veckan.
I dag.

Det tar sin lilla tid att byta fönster i en tegelfasad. Speciellt när ett fönster skall bli två. Det skall sågas ner och muras upp. Fogas och fixas. Färdigt utvändigt har det varit i ett par dagar, nästan en vecka tog det. Invändigt skall det byggas en vägg, ett rum skall bli två. Men nu när fönstren är klara, känns resten mest som småpill.

Hus och hem och trädgård stjäl min lediga tid, inte mycket blir stickat för mig. Jag har tre projekt i gång och ännu fler i tanken. Jag skall ta mig i kragen och försöka slutföra två av dessa den kommande veckan. Ett nytt koftprojekt står på tröskeln och stampar.

1 kommentar:

  1. Det blev ju bra!
    Som svar på din fråga: Vi har flyttat tillbaka till Arvika där både jag och min sambo (och vår inneboende) pluggat tidigare. Men det är ganska stor skillnad från Småland som är nära hemma.

    SvaraRadera