torsdag 9 maj 2013

I gott sällskap


Kollegan skulle hälsa på vänner och då fick jag sällskap på pendeln hem. Vi satte oss till ro och tog fram var sin stickning. Men något kändes fel, lite skumt och ovant. Jag insåg att senast jag satt bredvid någon och stickade, var typ....aldrig. Inte bredvid på det sättet man sitter på ett tåg iallafall. I samma rum och runt samma bord så har det förekommit stickning, men detta var alltså nytt för mig.

Efter några minuter kändes det inte främmande längre och när kollegan gick av så kändes det tomt.

3 kommentarer:

  1. Fint med sticksällskap på oväntat ställe. Jag satt och stickade strumpor i handspunnet garn på bussen härom dagen, fick många blickar :)

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt med sticksällskap! Det är inte något jag heller är bortskämd med. Tror aldrig jag har stickat 'tillsammans' med någon, tråkigt.

    SvaraRadera
  3. Härligt med lite sticksällskap på tåget!

    SvaraRadera