tisdag 28 maj 2013

Jäkla dret

I dag har det varit en riktig dret dag. På pendeln i morse upptäckte jag att en bläckpenna gått sönder i min stickpåse. Jäkla dret tänkte jag, men i nästa sekund fick jag för mig att det kanske var de högre makternas sätt att förklara för mig att jag skall lägga ner denna stickningen. Jag har ju tidigare funderat på om jag gjort rätt garnval, men ändå bestämt mig för att sticka på. När nu de högre makterna tar och pratar stickning med mig på detta tydliga sätt kan jag ju inte göra annat än att lyssna.

Tyvärr fortsatte dagen på samma sätt, bara massa dret. Så snart skall jag krypa ner och hoppas att morgondagen blir bättre.

4 kommentarer:

  1. Men fy vad träligt!

    Jag cyklar vanligtvis till jobbet, men ibland får jag åka tåg (när jag jobbar på annan ort vill säga). Och jag vet inte hur många gånger jag packat ner någon liten virkning eller stickning för att jag tänker att jag ska passa på. Men jag känner mig lite fånig, och idds inte plocka upp den! Visst är det löjligt! Apropå ingenting...

    Ha det gott/Blenda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ta fram stickningen nästa gång, det finns ingen anledning til att känna sig fånig! Resan går så mycket snabbare då!

      Radera
  2. Så tråkigt, det hade säkert blivit en skön kofta. Jag har som du vet stickat i tunt ullgarn, använde koftan förra helgen, jätteskön en sval vårkväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Koftan skall bli av, det blir i annat garn bara :)

      Radera