fredag 17 maj 2013

Kärlek vid första ögonkastet

Direkt när jag såg featherweigt cardigan så föll jag handlöst. Så fin, så perfekt till sommaren. Nu har jag bara kommit några ynka varv på vägen, men en liten tanke gnager i mitt huvud. Koftan stickas i tunt ullgarn, jag använder mig av Järbo Gästrike entrådigt. Men kommer den att hålla för användning? Tråden är ju så tunn, den är lätt att dra av. Stickningen kan man ju dra och slita i utan att den går sönder, men kommer den att slitas fort? Jag tänker under armar och så, där det blir stor nötning.

Koftan är ju så fin, men jag vill inte lägga en massa sticktid på ett plagg med alldeles för kort livslängd. Hur skall jag tänka? Fortsätta med mitt garn? Eller köpa nytt, mer hållfast garn? Tål att tänkas på.

2 kommentarer:

  1. Hej Anna!
    Jag hade samma funderingar när jag stickade en kofta med entrådigt garn. Du kan läsa i mitt inlägg på bloggen
    http://ingridspostit.blogspot.se/2013/05/antligen-ar-koftan-klar.html
    om hur jag gjorde.
    Lycka till med din kofta!
    /Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jag har nu läst och funderat och bestämt mig för att köra på och kommer att förstärka lite på avigsidan, som du gjort. Tack igen för tips och råd!

      Radera