lördag 18 maj 2013

Min lördag i bilder

Fler som också fotar sin lördag hittar du här.

 9:30. Nyuppstigen. Kaffe och frukostmackor ute på altanen, i sällskap av lillkillen.
 10:30. Jag är kvar på altanen. Tidningen är läst och kaffet är slut och jag sitter och virkar lite.
 11:30. På väg in i duschen.
 12:30. Vinkar hejdå till sambon, som skall till affären. Jag tror inte han vill vara med på bild.
 13:30. Pannkakor till lunch för sönerna.
 14:30. Strålande sol och varmt som tusan. Sönerna leker med vattenbanan och jag tittar på.
 15:30. Kolgrillen förbereds inför årspremiären. Tidigare i år har vi grillat på gasolgrillen, men det blir ju inte riktigt samma sak.
 16:30. Lyssnar på radio och rensar jordgubbar.
 17:30. Maten är grillad och uppäten. Nu blir det jordgubbar och vaniljglass till efterätt.
 18:30. Beger mig ut på en promenad. Segt går det efter massor av mat och en dag i solen.
19:30. Bestämmer mig för att slå mig ner vid datorn för att lägga in dagens bilder och titta in lite hos andra som också fotat sin dag.
 20:30. Försöker att ta kort på mig själv, samtidigt som jag funderar över om jag borde gå och köpa lite godis.
 21:30. Är inte riktigt nöjd med hur raglanökningarna blev. Så jag repade upp och stickar nu om, med tips och hjälp från internet.
22:30. Äter godis och kollar lite på eurovisionen. Nu blir det nog inte roligare tror jag och säger god natt!

7 kommentarer:

  1. Gottigt varmt idag ja, inte blivit så mycket gjort nä. Det gäller passa på njuta lite av försommarvärmen :)

    SvaraRadera
  2. Det verkar som att du har haft en lugn och skön dag :)

    SvaraRadera
  3. Det ser ut som om det bara är vi som haft tråkigt väder

    SvaraRadera
  4. Då jag ser grillen inser jag att jag måste grilla!

    SvaraRadera
  5. Även här blev det pannkakor till barn, grillat och så jordgubbar med glass på det. Kul att få följa din dag!

    SvaraRadera
  6. Haha, jag tror inte heller att sambon ville vara med på bild :)

    SvaraRadera
  7. hej!
    Kikar in på din efitdag några dagar i efterskott.
    Ses nästa gång!

    SvaraRadera