lördag 25 maj 2013

Utmaningen

För tre veckor sedan började jag virka på en Raymanfigur till sonen. Tyvärr visade sig projektet vara krångligare och tråkigare än förväntat och det har blivit liggande alldeles för länge. Varje gång jag tar fram stickorna (för att pyssla med annat) frågar sonen om jag stickar på Rayman. (I hans värld är det ju inte skillnad på stickning och virkning.)

Problemen ligger inte i själva virkningen, utan i monteringen. Det blir ju så mycket av sådant då man virkar en docka. Fingrar skall sys på handen, fötter, huvud, ögon. Lite virkning och mycket montering med andra ord. Men nu klarar jag inte av att göra sonen besviken längre. I helgen antar jag utmaningen: Inte sticka eller göra annat roligt pyssel fören Rayman är klar. Så nu kör jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar