måndag 17 juni 2013

En dag fylld av ingenting?

I dag är det måndag och efter att ha jobbat hela helgen är jag nu trött, trött, trött, men jag är ledig. Redan i går bestämde jag mig för att jag i dag inte skulle göra någonting. Bara ta det lugnt, läsa tidningen, kramas med barnen och sticka. Och det har börjat bra. Barnen sov gott till åtta och jag fick således en fin sovmorgon. (Synen på sovmorgon har förändrats drastiskt sedan jag fick barn)

Men nu då? Jag ser ju att det behöver dammsugas, städas lite. Mat skall ju lagas, pojkar skall kläs på och rengöras. Jag kanske borde räkna in det i att göra ingenting, det är ju ändå vardagssaker som måste göras? Men så fort alla måsten är avklarade, då skall jag slå mig till ro och ta det lugnt och bara sticka. Men att sticka är ju inte ingenting. Så dagens planer har ändrats från att inte göra någonting, till att göra just det, någonting. Men bara roliga, bra och självvalda någontingsaker då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar