torsdag 20 juni 2013

En torsdag i bilder

Jag hade egentligen inga planer på att vara med på dagens EFIT, då det stod arbete på schemat. Men lillkillen är sjuk, så det blev VAB istället för arbete. Fler som fotar sin dag hittar ni här.
 07:10 Äter pojkarna lite frukost. Nyuppstigna. Sekunderna senare kastar lillkillen mackan på golvet och vägrar att äta mer.

 08:10 Är vi redo för att lämna äldsta sonen på förskolan. Trots att jag är hemma ville han dit, så det fick han.

09:10 Håller jag på att mäta hur mycket foder och sockel som behöver inhandlas.
 10:10 Sitter jag framför datorn.
11:10 Är det min tur att äta frukost. Eller borde jag kalla det brunch, klockan är ju över elva?
 12:10 På väg hem från förskolan. Sonen är hämtad efter några timmars lek.
 13:10 Lillkillen sover gott och jag sitter i solen och stickar på en ännu obloggad stickning. Dricker kaffe och lyssnar på p1.
 14:10 En timme senare är läget oförändrat, men det börjar bli för varmt att sitta i solen med en svart yllestickning.
15:10 Mat måste man ju ha, även om solen skiner ute. Försökte fjäska lite med sjuklingen så det blev pannkakor. Han åt som en galning i 30 sekunder och sedan ville han inte ha mer. Suck...men han lär nog inte svälta ihjäl.
 16:10 Ska precis hugga in på en smörgåstårta. Sambon fyller år, men är inte så mycket för att fira. En smörgåstårta, lite sång och ett paket kunde han dock inte säga nej till.
 17:10 Hänger tvätt. Mycket tråkigt.
 18:10 Försöker bringa lite ordning och reda i köket. Mycket tråkigt.
19:10 Solen har gassat halva dagen och mina små plantor behöver vatten. Vattnar, tittar och förundras över mina små odlingar. Inser att jag kanske borde rensa bort lite ogräs här  och var.
 20:10 Jag fick plötsligt väldigt ont i min vänstra axel. Kunde inte för mitt liv förstå varför, tills jag lyfte upp lillkillen. Då kände jag att det var precis den rörelsen som gjorde ondast. Två dagar hemma med en sjuk ettåring har alltså sitt pris. Men en vetevärmare och lite panodil hjälpte bra.
21:10 Lite räkor och House of cards får avsluta kvällen. Ett tag senare somnade jag i soffan och fick således lägga upp de sista bilderna dagen efter.

6 kommentarer:

  1. Usch, krya på lillkillen!

    SvaraRadera
  2. Trist för lillkillen, men trevligt för oss som får "umgås" med dig idag.:-)

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas lillkillen har kryat på sig till i morgon.

    Jag hoppas ni får en riktigt fin midsommar!

    SvaraRadera
  4. Vem kan säga nej till smörgåstårta?!

    Själv firade jag med buller å bång i lördags :D

    // Anna

    SvaraRadera
  5. Härligt soligt hade ni det hela dagen ser jag, härligt! :) Hoppas dagen idag blir lika solig och fin för er! :)

    SvaraRadera
  6. En stickning, kaffe och P1, det är livet på en pinne det! :) Ja, även solsken, barn, smörgåstårta, räkor, och...

    SvaraRadera