söndag 2 juni 2013

På prov

Jag har aldrig stickat i lingarn förut, men länge drömt, funderat och klurat på en tunika för varma sommardagar, stickad i lingarn. Men då jag inte vet riktigt hur garnet beter sig, om det är svårt att sticka i eller om jag inte skulle tycka om resultatet, så har planerna stannat på planeringsstadiet. Förra veckan så hade bästa kollegan med sig ett nystan av ullcentrums lingarn så att jag kunge få prova på lite, innan jag binder upp alla månadens garnpengar.

Mitt omdöme då? Jo garnet är hett underbart! Resultatet blir helt fantastiskt och jag är supersugen på att sätta igång på stört. Men först måste ju garn köpas och mått tas, så att jag vet hur jag skall sticka. Planen är en improviserad tunika i någon mörk nyans, stickad från halsen och ner.

1 kommentar:

  1. Spännande att testa nytt material! Jag har bara hört bra saker om ullcentrums lingarn :)

    SvaraRadera