onsdag 12 juni 2013

Pytteliten



Jag stickar vidare på min lilla babykofta och den blir verkligen pytteliten. Kanske blir den för liten, tänkte jag och tog fram lillkillens första kofta, som är stickad efter samma mönster. Han vägde 3800g vid födseln och var 50 cm lång. Jag tror att han kunde använda sin kofta de första tre veckorna. Således känner jag mig lite lugnare, trots koftans pyttelilla format, så kommer den nog att passa. Nyföda är ju oftast pyttesmå de med.

I kväll väntar jobb och det ger mig lite sticktid både till och från jobbet, så kanske hinns det med en ärm eller två.

1 kommentar:

  1. Jag börjar bli lite sugen på att sticka några babykoftor. Känner ingen som ska ha barn snart men rätt som det är behövs någon liten present och då är det ju bra att ha något i beredskap.

    SvaraRadera