lördag 8 juni 2013

Världsstickardagen

I dag är det världsstickardagen, vilket naturligtvis borde firas med pompa och ståt. Men
jag jobbar i kväll, så det blir varken stickning på världskulturmuseet eller prinsessbröllop för mig. (Förmodligen hade jag inte tittat på prinsessbröllopet om jag varit ledig, men nu när jag inte kan så känner jag helt plötsligt att jag missar något)

Världsstickardagen får istället firas i sin ensamhet, genom att lägga upp till en mycket liten kofta. Tre gamla nystan Karusell från Marks&Kattens skall bli till en babykofta i favoritmönstret. Jag har velat lite fram och tillbaka angående garnval. Ull och baby och högsommar är ju ingen självklar kombination. Men även varma sommardagar kan ju ha kalla kvällar tänker jag.

1 kommentar:

  1. Världsstickardagen lät ju intressant. Aldrig hört om det förut. Jag följde din länk men upptäckte att det var i Göteborg. Har inte sett något motsvarande i Stockholm, men de har väl fullt upp med dagens bröllop.
    Lycka till med barnkoftan!

    SvaraRadera