tisdag 2 juli 2013

Laddar upp och räknar ner

Jag har nog aldrig längtat så mycket till en semester som detta året. På jobbet är det trist och dagarna är långa. Det är svårt att samla ihop den sista orken, nu när det bara är sex arbetsdagar kvar till lite ledighet.

För att peppa mig själv att orka jobba in i det sista har jag idag laddat upp inför semestern med lite shopping. En bok vill man ju läsa på sin semester, men mer än så vågar jag inte hoppas på. Dagarna med småbarn tenderar ju att bli ganska intensiva, utan plats för lugn och ro och tystnad.

En lite stickning, lätt att ta med i bilen och på stranden behöver man ju också, så snart läggs det upp till ett litet projekt jag varit sugen på länge.

1 kommentar:

  1. Fantastisk bok. Jag började på den i morse och kunde inte sluta läsa förrän den var slut. Några avbrott blev det förstås men det mesta fick avbokas.

    SvaraRadera