fredag 26 juli 2013

Spinneriet

Jag tänker på att spinna garn, jag drömmer om att spinna garn. I vuxen ålder har jag aldrig spunnit garn, men jag läser, tittar och lyssnar på så mycket om att spinna garn att det inte finns något annat i mitt huvud. Kanske kommer jag även att spinna lite garn någon gång framöver. Tanken är mycket lockande.

När vi var på Liseberg såg jag plötsligt en skylt med namnet spinneriet på. Perfekt tänkte jag, här finns det underhållning även för mig. Kanske kan man lära dig något, titta på fina saker tänkte jag när jag närmade mig. Kanske kan man köpa garn? Förväntningarna han bli skyhöga på några futtiga sekunder. Men tyvärr visade det sig att på ett nöjesfält så betyder spinneri att man spinner socker och inte garn. Himla typiskt

1 kommentar:

  1. Vilken besvikelse! Vem bryr sig om spunnet socker när det finns spunnet garn, liksom?

    SvaraRadera