måndag 5 augusti 2013

Sommaren är kort


I går när jag vaknade, fick jag nästan panik. Semesterns sista dag. Snart skulle jag inte själv kunna bestämma över min tid. Snart skulle jag vara tillbaka i gamla rutiner, uppe med tuppen och ner som en pannkaka.

Så jag gjorde det enda rätta, fyllde dagen med allt det som jag nu inte hinner med. En lång skogspromenad med man, barn och barnvagnar. Sol och bad på stranden. Laxmacka och film på kvällen.

I dag har jag varit på jobbet hela dagen och som vanligt får jag känslan av att livet inte skall vara så här. Mannen säger att om jag själv fick bestämma, så skulle jag sticka en timme, titta lite på datorn och sedan sticka vidare. Han har nog rätt, men jag skulle nog klämma in lite gos med gossarna och pralinätande också. Tyvärr är det för dåligt betalt att vara kvalificerad livsnjutare, så jag får nog inrätta mig i ledet i några år till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar