fredag 2 augusti 2013

Trädgårdsdags




I trädgården pågår skördesäsongen för fullt och än är det mycket kvar. Det är första gången jag sår rödbetor och jag är mer än nöjd med resultatet. Trots en liten tveksam start med morötterna, så har det nu ordnat upp sig och skörden blir stor, söt och mycket god. Ärtorna är så underbart goda, vilket även pojkarna upptäckt. De äter de som om det vore godis. Min ärtodling är mer eller mindre plundrad av små barnhänder. Vårlöken växen även den. Jag hackade ner lite av den i gräddfil och hade till ungsbakad lax häromdagen, underbart gott. Den är inte så stark och lite söt i sin smak.

När jag var yngre svor jag över trädgårdsland, odling och rensning. Jag var fast besluten att leva mitt liv i en lägenhet, fri från gallring, vattning och rensning. Jag var van vid egenodlat och tyckte inte det var något speciellt med det, annat än att det genererade en himla massa arbete. Nu är jag så glad och nöjd med min trädgård och skulle inte vilja tillbringa min tid annorlunda. Kanske är det nyhetens behag, kanske är det ett nytt intresse som gror. (Haha hoho ;))

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Jag trodde du var nybörjare i grönsakslandet, men av skörden att döma är du proffs!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, det värmer alltid med lite uppmuntran och skryt när man är ny på något. Då blir man sugen på att göra mer!

      Radera