söndag 29 september 2013

Bollbutiken

I fredags var hela familjen på Tummelisa och köpte lite garn. Pojkarna fick en varsin klubba och var nöjda, jag fick mitt garn och var nöjd jag med. Senare på kvällen konstaterade även maken att det var en bra butik vi varit i. Han tyckte att de hade mycket bollar där och det är ju bra. Jag var som ett frågetecken, tills han förklarade vad han menade.

Denna gången hade jag inte köpt härvor (eller stuvar som mannen säger) utan nystan (eller bollar då) och då slipper jag ju nysta garnet själv. En hög andel bollar är alltså bra i en butik, om man ser det ur synvinkeln på en som har noll intresse för garn och stickning. Kanske lite logiskt ändå.

4 kommentarer:

  1. Haha, bollbutiken :)
    Var på Tummelisa i veckan, trodde att barnet skulle somna på vägen men så blev det inte, oförberedd var jag dessutom, utan någon underhållning. Klubban räddade garnshoppingen, jag kunde handla, prata om garn och stickning och barnet satt nöjd med sin klubba, helt perfekt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klubbor borde vara obligatoriskt i alla garnaffärer, räddar nog många mammors shoppingtur!

      Radera
  2. Haha ja jag säger då det..bollar..ja det är ju också ett sätt att se på garnnystan.. ;)

    SvaraRadera