söndag 22 september 2013

Från en sekund till nästa

I flera månader har jag gått och planerat och funderat. Min äldsta faster fyller jämnt och jag ville sticka något extra fint till henne. Jag har stickat till henne förut, en väst och en dragspelsbasker och båda var flitigt använda.

Så nu hade jag bestämt mig för vad jag skulle sticka, en sjal i klara starka färger, för att passa lilla fasters person. Men så dog hon istället, helt plötsligt. Knall fall. Det känns i hjärtat, när någon som funnits i hela ens liv, plötsligt inte finns mer, en så självklar del som nu är borta.

Det konstiga är att jag känner att det viktigt att fortfarande sticka den där sjalen, även när mottagaren nu är borta. Det blir kanske som lite terapi, ett sakta och långsamt farväl i mina tankar.

6 kommentarer:

  1. Nej, usch så sorgligt! Jag beklagar verkligen sorgen. Skickar massor av cyber kramar.

    SvaraRadera
  2. Sticka färdigt sjalen så får du ett fint minne av din faster, tror jag.

    SvaraRadera
  3. Beklagar din förlust. Det är så sorgligt när en nära person plötsligt inte finns mer.
    Det låter som en bra plan att sticka sjalen ändå, för ett långsamt sorgarbete och för ett fint minne av en kär människa.

    SvaraRadera
  4. Usch, förstår att det gör ont ont i hjärtat.

    SvaraRadera