lördag 26 oktober 2013

Äntligen lördag

Äntligen är lördagen här och jag är ledig. Som grädde på moset, är jag ledig även på måndag och jag försöker släppa på jobbets stress och krav. Det ligger nämligen kvar och gnager, även då jag är ledig. När jag skall sova tänker jag jobb och när jag vaknar tänker jag på jobbet. Har jag gjort allt jag ska? Har jag gjort det rätt? Men jag försöker verkligen att kasta bort de tankarna och fokusera på att vara ledig och njuta.

Ute är det regningt, grått och trist. De flesta träden har tappat sina löv, men vårt körsbärsträd håller fortfarande stilen. I eftermiddag ska vi försöka måla lite i sovrummet och under helgen är planen att jag ska komma en bit på vägen på min bohuskofta. Arbetet har avstannat lite, men nu jäklar ska det stickas. Jag har velat lite fram och tillbaka, eftersom jag inte längre följer mönstret, men nu får velandet vara över och stickandet ta vid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar