lördag 9 november 2013

Det går framåt!



Sakta, sakta går det frammåt med min bohuströja. Många maskor blir det, kanske något fler än nödvändigt. Den blir aningen stor, tror jag. Men bättre för stor än för liten tänker jag denna gången med. Just nu måste jag utmana mig själv lite, för att hitta inspirationen till att sticka svart fram och tillbaka. Bara något enstaka avbrott för någon liten minskning eller knapphål, annars händer det ingenting alls under resten av stickningen. Så jag satsar på att ha stickat 15 cm på kroppen innan nästa veckas slut, ett helt realistiskt mål.

Men ikväll blir det inget stickat. Jag och maken lämnar barnen till barnvakt och vi skall ut och roa oss. Det var länge sedan det bara var vi två, så nu när tillfälle ges, passar vi på att gå på en riktig date, med bio och middag. Inte en maska i tankarna då alltså.

2 kommentarer:

  1. Ser ut att bli toppenfin! Är väldigt imponerad över tålamodet, tror aldrig jag hade kommit så långt!

    Vad härligt det låter med dejt!

    Ha det gott! /Blenda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns som att oket är den lätta delen, där behövs inget tålamod. På varje varv händer det något, man ser hur det växer, man ser hur fint det blir. Men nu, att bara sticka en miljard maskor, i svart dessutom (som kräver bra ljus) det är då tålamodet sätts på prov.

      Radera