tisdag 19 november 2013

Tack Ravelry

Det är inte första gången som ett projekt blivit liggandes i några månader. Tipparna har jag använt till annat och mönstret har jag slarvat bort. Jag brukar tro att jag kommer ihåg vilka stickor det skall vara eller hur mönstret ser ut. Sanningen är att jag aldrig kommer ihåg rätt.

När jag nu skulle fortsätta på en kofta, för att få lite omväxling på stickorna, fick jag därför panik! Hur skulle jag göra, vad har jag gjort? Lugn, bara lugn tänkte jag i nästa sekund. Projektet har jag ju lagt upp på Ravelry, med stickstorlek och mönster och allt. Var på själva spetsmönstret jag befann mig lyckades jag tyvärr inte lista ut, så jag fick repa upp och sticka om. Men det mesta blir rätt iallafall.

1 kommentar:

  1. Ravelry är jättebra, men tyvärr tar jag mig sällan tid att lägga in alla mina projekt där. Det är dock jättekul att kolla på alla andras! :)

    SvaraRadera