måndag 9 december 2013

Anna med kanna

Anna med kanna
nu brygga vi öl
Mumma och must
ger välmod och lust
Gubbarna kesa som kalvar och föl

I dag är det Annadagen, med allt som hör till. Lutfisken skall läggas i blöt och det är visst något man skall göra med julölet också. Gratulationerna har strömmat in från alla håll och kanter och jag och maken blev överaskade med tårtkalas idag, som förvisso inte hade något att göra med min namnsdag, men ändå. Vi hade glömt att berätta om vårat giftemål för några av våra vänner och när de fick vet så svängdes det ihop en tårta illa kvickt.

Grattis alla andra Annor på dagen!

2 kommentarer:

  1. Grattis på Anna-dagen! :) Tårta är inte dumt, oavsett anledning.
    Jag hoppas jag hinner med mina julklappsstickningar i år, jag är nämligen känd för att ge bort inslagna nystan och halvfärdiga stickningar. :)

    SvaraRadera
  2. Julölet ska provas på Anna-dagen. Det lärde jag mig igår...
    Grattis på namnsdagen om än en dag för sent.

    Tack för grattiset ;) Jag heter Anna Malena (dvs namnsdag 9 OCH 10 december, något dålig tajming från föräldrarna. Men innan var det ju bara Malin den 10e ;)

    Malena

    SvaraRadera