fredag 27 december 2013

Best of 2013


Förra året hade jag inga problem med att lista de tre bästa och största händelserna under året. Jag hade fått barn nummer två. Jag hade köpt hus och så hade jag äntligen fått tummen ur och tagit mitt körkort. Men detta året blev det lite knepigare. Inte mycket har hänt, det känns som att jag nästan bara jobbat, livet har varit lite på paus. Så det blir ingen topplista i år, det blir istället bästa saken i livet och bästa saken som flög av stickorna.
 
 12/7 så gifte sig äntligen jag och min älskling sedan 10 år tillbaka. En liten ceremoni i kommunhuset, med efterföljande picknik. En underbar dag och utan tvekan det bästa under året.


Det har inte varit ett år med fart på stickorna, tiden har inte funnits. Det som var både roligast och som jag blev mest nöjd med är min Aftur. Stickad i garn från Kampes och flitigt använd. Jag är lite besviken på vintern, nu när jag har världens varmaste tröja så vill jag gärna  ha några minusgrader.

Så det är mitt 2013, ett giftemål och en älsklingströja. Det kanske inte är så dåligt ändå?

2 kommentarer:

  1. Absolut inte ett dåligt år, om du frågar mig! Och bröllopet var helt i min smak, när vi slog till gjorde vi på liknande sätt.

    Din Aftur är så himla fin, att jag skulle vilja kunna "dubbel-gilla" den på Ravelry.... Om det hade gått! ;-)

    Ha det gott!/ Blenda

    SvaraRadera
  2. Den snygga tröjan var verkligen något att vara nöjd över under ett år. Kanske smäller giftermål lite högre men ändå, snygg tröja.

    SvaraRadera