lördag 21 december 2013

FO: Äntligen! Broken Seed Stitch



Äntligen har jag fått något färdigt. Sockorna har jag ju stickat på sedan Juni, så hade de inte blivit färdiga nu, så hade de nog intagit UFO status. Själva sockorna finns det inte så mycket att säga om. Mönstret har redan stickats av de flesta och resultatet är jag toknöjd med.

Medan jag kämpade på med sockorna, analyserade jag varför motivationen till detta projekt var som bortblåst. Många tankar och funderingar blev det, innan analysen var färdig.  Hur fint det än blir, så gillar jag inte att sticka sockor i tunt garn, i flera olika färger, eller med mönster. Jag vill sticka rustika raggsockar på stickor fyra. Men nu blir det inga sockor alls på ett tag, jag har andra projekt som måste stickas först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar