måndag 30 december 2013

Förkylt

Det är förkylt här hemma. Ögoninfektion, öroninflammation, snuva och en mycket intensiv och envis hosta. Inte utspritt hos familjens alla medlemmar, utan koncentrarat hos mig. Jag har inte haft öroninflammation tidigare, men oj oj vad ont det gör. Det värker, knastrar och knakar i örat. Hostan var under gårdagen så intensiv att jag inte ens kunde sticka, maskorna riskerade att flyga av stickorna då jag satte igång. Ögonen är hopklibbade när jag vaknar, men tack och lov så har jag ingen feber. Resultatet av detta virrvarr av sjukdom är en natt på soffan, halvsittandes för att undvika öronvärk och hosta. Nu hoppas jag på tillfrisknande innan hostmedicinen tar slut, för annars känns det som att det är kört för min del.

3 kommentarer:

  1. Usch va hemskt med ögoninflammation OCH öroninflammation. Minns själv den där smärtan i örat alltså. Längesedan nu men jag minns att jag grät att smärta. Hoppas det går över snabbt.
    Odlingsplaner ja. Det är ju ganska smidigt om inte annat att börja nu eftersom det inte finns så mycket annat trädgårdsarbete att syssla med i januari. :)

    SvaraRadera
  2. Krya på dig, och ett Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  3. Men oj, det låter inte mysigt alls. Hoppas du blir frisk snart igen!

    SvaraRadera