söndag 26 januari 2014

Beorn



Fort som tusan gick det, att sticka en egen Beorn. Enkelt och välskrivet mönster i kombination med stickor 4,5 gjorde denna mössa till ett dagsprojekt och jag är supernöjd med resultatet.

Jag följde mönstret men ändrade om lite på färgerna och stickade tre extra varv på toppen, för att få en lite pösigare mössa. Garnet är rester av kampes 3-trådiga ullgarn. Mössan är inte till mig tyvärr, så nu skall den slås in i presentpapper och så håller jag tummarna för att mottagaren tycker om den.

5 kommentarer:

  1. Men åh, så himla roligt att få se din Beorn! Den är verkligen superfin! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst blev den fin!

      Tack för fint mönster, det kommer att stickas igen.

      Radera
    2. Åh, vad glad jag blir över att du tyckte om det :)

      Radera
  2. Jättefin! Jag måste också köpta Amandas mönster, hennes mössor var ju också toksnygga!

    SvaraRadera
  3. Fin! Tror inte jag hade satt ihop de färgerna, men det var ju en riktig hit! :-)

    SvaraRadera