fredag 31 januari 2014

Man får inte vara mesig

Man får inte vara mesig, tänkte vi, då vi valde ny färg till köket. Så det blev färgen lingon och jag är så nöjd som man kan bli. Trots att köket är ett rum med fyra väggar, så är det lite snålt med väggytor. Fönster, dörrar, köksskåp och vitvaror tar mycket av platsen och på de ytorna som fanns kvar, ville vi ha en riktigt stark färg. I ett vanligt rum hade kanske färgen blivit för mycket, men här i vårt kök passar den helt perfekt.

Hela köket känns nu mysigare, varmare och mer som oss. Som vanligt har jag stått för färgval och hejjarop och mannen har gjort allt jobb. I dag skall gardiner och hyllor upp och i helgen vankas det finfin invigningsmiddag för hela familjen.

Vi gjorde en liten missräkning på färgåtgången och har drygt fem liter kvar av lingonfärgen från Beckers. Blir du också sugen på att måla om lite och bor i närheten av Lerum är du välkommen att komma förbi och hämta färgen helt gratis, här hemma har vi inga mer ytor som vi vill måla lingonröda.

6 kommentarer:

  1. Snygg färg. Precis ungefär nästan samma som på vår lilla toalett. :)

    SvaraRadera
  2. Superfint, vi hade faktiskt vårt sovrum målat i ungefär den färgen iI vårt förra hus!

    Ha en bra helg! /Blenda

    SvaraRadera
  3. Så vackert! Varm och fin.

    SvaraRadera
  4. Vad glad jag blir att det inte bara är jag och maken som gillar färgen!

    SvaraRadera
  5. Så himla snygg färg! Jag vill också bo i ett hem med starka färger på väggarna, det är så himla fint!

    SvaraRadera