lördag 4 januari 2014

Nya och gamla löften

Förra året hade jag tre nyårslöften:
Jag skulle komma i form efter mina två graviditeter. Jag skulle träna och äta bättre. Inget av detta gjorde jag och jag står kvar i samma läge som jag gjorde för ett år sedan. Här får jag ta nya tag och 2014 skall bli året som jag gillar vad jag ser i spegeln, året då jag känner att min kropp är stark och orkar.

Jag skulle utmana mig själv på stickfronten och sticka mig en Bohuskofta och det projektet är jag mitt uppe i nu! Det komplicerade oket är färdigt och all slätstickning går framåt, sakta men säkert. Jag hade redan blivit sugen på att sticka fler, då nyheten om att Solveig Gustafssons solsilke lägger ner sin produktion av stickpaket nådde mig. Jag är så tacksam över att jag han köpa mig ett stickpaket!
Löftet på stickfronten detta året blir att sticka fler tröjor och koftor. Jag har redan två på stickorna och en i tankarna.

Mitt sista löfte från förra året var att jag skulle byta arbetsplats och detta är ännu ett brutet löfte. Efter ledighet går jag på måndag tillbaka till samma gamla jobb som för ett år sedan. Men, utan att säga för mycket, så händer det lite på denna fronten just nu. Jag håller mina tummar för att det blir som jag vill och önskar.

4 kommentarer:

  1. Ibland spelar det inte så stor roll om man verkligen når upp till målen eller håller löftena. Så länge man motiveras och kommer igång tycker jag att det är gott nog. I alla fall ibland. Väntar med spänning på att du ska bli klar med bohuströjan, den är ursnygg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kloka ord, visst är det så. Löftena blir nog mer en spark i baken.

      Radera
  2. Men det där med att byta jobb är ju inte för sent bara för att du inte hann göra det för nyår. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, du har rätt. Nu är det ju nytt år och nya möjligheter och då måste det ju bli jobbyte av!

      Radera