onsdag 15 januari 2014

Nystart

Jag har klagat på mitt arbete, både här på bloggen och hemma. Inte själva arbetet då, eller arbetskamraterna (de är bäst) men avståndet, den långa pendlingstiden och de många kvällar och helger som jag måste arbeta. Jag har haft som nyårslöfte att söka mig någon annan stans och nu är det löftet uppfyllt!

Jag tog mod till mig och vågade säga upp mig från min fasta och trygga anställning i Göteborg. I måndags skrev jag på för ett längre vikariat, mycket närmare hemma och jag är mycket nöjd. Minde obekväm arbetstid. Mycket mindre pendlande och lite extra i plånboken. Livet kommer att bli mycket mer lätthanterligt nu. Men fortfarande är jag bunden till tre månaders uppsägningstid och nu kämpar jag för att behålla motivationen hela tiden ut.

10 kommentarer:

  1. Grattis - och vad modig du är!!! Lycka till på det nya stället. Hur är det med semester? Kan du ta några dagar för att kunna sluta tidigare?
    Malena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo jag har semester kvar, som jag vill ta ut. Problemet är att jag kanske inte får det för chefen, de måste ju hitta en ersättare för mig. Så jag håller tummarna för att få min semester beviljad, annars är det ju bara att stå ut.

      Radera
  2. Åååh, det är ju exakt samma jobbiga sits jag sitter i. Tre månaders uppsägning. Hade också velat börja på mitt nya jobb 7/1 men slavar på på det gamla och hatar det.
    Grattis i alla fall till en kommande bättre jobbsituation! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis till nya jobber för dig med! 7/1 är tyvärr dagen jag sa upp mig och inte dagen jag får sluta, men tre månader går väl fort, ellerhur?

      Radera
  3. Bra och modigt gjort av dig! Jag är själv i lite samma ångestfyllda situation, vill plugga mera, vill plugga annat än jag redan gjort, söker jobb och får ångest igen. Skönt för dig att det går framåt!

    SvaraRadera
  4. Så sjukt modigt av dig! Grattis :)

    SvaraRadera
  5. Stort tack för gratulationer från er alla! Jag brukar nog inte vara så modig så det värmer.

    SvaraRadera