söndag 19 januari 2014

Pynt

I min tanke är jag en sådan som enbart ägnar mig åt nyttostickning, dvs jag stickar saker som kan användas. Men så tog jag mig en titt här hemma och upptäckte att jag stickat och virkat lite pynt också. Små saker som gör att huset känns mer som mitt hem. 
 
 I ett fönster ligger tre stjärnor till ingen nytta, men de är fina och se på.

I samma fönster hänger tre ugglor, som mina pojkar är mycket förtjusta i. De säger god morgon och god natt till ugglorna varje dag och ibland klappar de på dem också.
Toalettdörren pryds av ett virkat hjärta, som jag till en början tyckte var hiskeligt fult, men nu har jag vant mig och tycker att det pryder sin plats.

4 kommentarer:

  1. Alltså ugglan! Så himla gulligt att barnen säger godnatt och godmorgon till dem. Det kommer ju barnen bära med sig resten av livet. :)

    SvaraRadera
  2. Var har du hittat mönstret till stjärnorna? Ser en kudde framför mig... :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ooo en stjärnkudde, det blir nog fint det. Mönstret hittar du här:
      http://www.ravelry.com/patterns/library/stjarna

      Radera