onsdag 1 januari 2014

The morning after the night before



Nyårsafton blev lugn och stilla. Ett parti TP, en mycket god supé efter att barnen somnat, några drinkar och en skål vid tolv. Mer än så blev det inte och det kändes skönt när nyårsdagsmorgonen kom. Vi packade in familjen i bilen, för en promenad i ett mycket grått, kallt och nästan folktomt Göteborg. Vi gick förbi huset där vi bodde fram tills att vi flyttade för halvtannat år sedan. Huset var stort och gråbrunt och kändes både kalt och kallt.

Jag antar att firandet inne staden hade varit massivt. Trasiga glas, urdruckna flaskor och rester av raketer låg över allt. Nattens fyllekissare hade bidragit med en mycket påträngande doft av urin. Somliga var på väg hem, med trasiga strumpbyxor och frisyren på svaj, inte riktigt nyktra ännu. Walk of shame kallas det visst.

4 kommentarer:

  1. Jag firade också en lugn nyår, i Sälen men pojkvännen och familj. Vi dinerade, spelade spel och såg en film, sen skålade vi i skumpa och beundrade fyverkerier på avstånd, men sköt inte upp några själv. En skön nyår, buller och bång och fylla kan jag vara förutan. Jag spenderar mycket hellre en lugn nyår med människor som betyder mycket för mig. Gott Nytt År till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som en mycket trivsam nyårsafton, helt i min smak.

      Radera
  2. God fortsättning på det nya året! Hoppas du mår bättre från förkylningen nu!

    /Blenda

    SvaraRadera
  3. God fortsättning på 2014! Hoppas du mår bättre. :)

    SvaraRadera