torsdag 20 februari 2014

Fasters mössa




Min snälla faster har gått hela vintern och pratat om att hon skulle sticka sig en svart mössa. Men nu är vintern snart slut och någon mössa har hon fortfarande inte stickat. Jag tog alltså saken i egna händer och stickade en mössa till henne. Svart ullgarn har jag i massor och en liten mössa hinner man ju alltid med att sticka.

Om den är i fasters smak återstår att se, kanske är den lite för påsig för en dam i sina bästa år. Värmer gott gör den i alla fall.

Jag blev väldigt förtjust i våffelmönstret och tankar på en våffelstickad tröja börjar ta form i huvudet.

Mönstret finns på ravelry och är helt gratis.

1 kommentar:

  1. Jättesnygg mössa! Klart man kan ha en sån även om man är en faster i sina bästa år! :) Jag vet inte om jag kommer att kunna vara diciplinerad nog att inte börja på min tröja innan hemliga evighetsstickningen är klar, men jag får försöka iaf!

    SvaraRadera