söndag 16 mars 2014

Det går framåt


Det går framåt med min 5200K och i helgen har kroppen avmastats. Storleken tycks bli rätt och efter lite blockning lär nog nederdelen bli lite mer precis som jag vill ha den. Garnet är fortfarande en dröm att sticka med, men färgen är kanske aningen tråkig. För att råda bot på detta har fyra knallröda och glänsande knappar inhandlats för att pryda tröjan.

Enligt mönstret skall det vara 3/4 ärmar, men nu går jag och grunnar på om jag vill ha de hellånga istället. Jag får se hur det blir när jag väl är där.

3 kommentarer:

  1. Snyggt! Snitsig sväng där nere också! :)

    SvaraRadera
  2. så fin den blir!

    det är kul med projekt som man kan bestämma sig för hur man vill att det skall bli allteftersom:)

    SvaraRadera
  3. Som svar på din kommentar om tomater: Förra året sådde jag i mitten på april och det blev ju en rätt sen skörd även om det blev myyycket tomater. Vad jag försöker säga är väl att inte vänta för länge. Det är så enkelt... försöker att inte stressa ;)

    SvaraRadera