fredag 21 mars 2014

Grusade planer

Jag är ledig i dag och hade planerat att sitta på min altan i vårsolen. Pojkarna skulle springa runt på gräsmattan och jag skulle sitta i godan ro och sippa på kaffe och kanske sticka lite, eller läsa en bok. Men maken hade tydligen andra planer, för när jag kom hem igår hade han brutit bort all trall på altanen. Det är en gammal altan vi har och vissa brädor har man undvikit att gå på, av rädsla för att braka igenom. Stolpar som skall stötta upp har hängt fritt i luften och saker som borde suttit fast har inte gjort så. Så visst är det bra att altanen renoveras, men dagens planer fick ju skrivas om lite.
När helgen är över borde altanen vara färdig och jag har ju många soliga vår och sommardagar framför mig.

1 kommentar:

  1. Såklart tråkigt att komma hem till när du hade annat i tankarna, men nu kommer ni kunna spendera tiden på terassen betydligt säkrare när det är färdigt :) Hoppas på många njutningsfulla sticktimmar!

    SvaraRadera