fredag 28 mars 2014

Liten men naggande god

Den må se anspråkslös ut, min lilla lapp, men det är den inte. Den är inte som vanliga stickade små lappar. Den är tvåändsstickad!

I onsdags begav jag mig till en vän efter jobbet. Det bjöds på middag och sedan satte vi i gång. Maskor lades upp, garnet trasslade sig. Aviga och räta maskor stickades i tvåändsstickning för första gången av mig. Det var nästan lite magiskt! Vännen Lena hade stort tålamod och rätt som det var hade jag under några timmar lyckats åstadkomma en liten, liten lapp. Lite sneda och vinna maskor, men ändå!

Nu är siktet inställt på ett par enkla vantar, för att öva upp tekniken. Andra projekt får nog vänta lite, tvåändsstickning har totalt tagit mitt fokus nu.

2 kommentarer:

  1. Alltid kul att prova ny teknik (om man har tålamod så det räcker ). Jag träffade en f d kollega häromdan, lycklig över sina tvåändsstickade vantar hon fått, men hon visste inte hur man gör sånt.
    Jag får väl göra som du, söka upp någon som kan ...

    SvaraRadera
  2. Det blir en tvåändstickningskurs för mig till hösten. Idag blir det istället, för första ggn, kurs i nålbindning. Inte stickning men hoppas det ska bli roligt ändå. :)

    SvaraRadera