lördag 15 mars 2014

Under isen eller uppe i det blå?

Jag knaprar hälsokostpiller i ren desperation och hoppas på att tröttheten snart skall försvinna. Efter en helg med tjocka släkten i Värmland och en vecka på nya jobbet känner jag mig mer sliten än på länge. Inte hjälper det heller att jag haft påhälsning av brorsbarnen sedan gårdagen. I stället för de två vanliga bök och stökbarnen har jag haft hand om fem stycken små yrväder.

Stickningen har blivit lidande i det sista, orken har inte funnits alls, lika så vad det gäller att läsa bloggar och själv skriva några rader. På något sätt känner jag ändå att det inte gör så mycket. Känslan inom mig säger att jag är på väg framåt nu, att bra saker väntar. Nya jobbet är bra, våren tycks vara här. Roliga saker är inplanerade. Jag är lite trött och sliten just nu, men det gör inget. Om en månad hoppas jag vara på topp!!

2 kommentarer:

  1. förhoppningsvis får du tillbaka din energi, och orkar hur mycket som helst snart igen:)

    SvaraRadera
  2. Nu är ju våren på väg också - vilket antagligen påverkar dig också, även om du inte är pollenallergisk! Det är ändå en massa bös som flyger runt och som jag tror påverkar alla... Sen är det väl inte så konstigt om du är sliten när du precis har börjat på nytt jobb! Allt nytt man ska ta in, alla nya rutiner människor man ska komma ihåg.

    Eftersom jag är så dålig på att äta fisk (mest för att jag är så dålig på att LAGA fisk), så äter jag nästan jämt omegakapslar. Känner så att säga ingen större skillnad när jag tar dem (förutom att hår, hud och naglar blir bättre), men däremot känner jag av det när jag av någon anledning slutar med dem! Då sover jag mer, och jag brukar tex märka att kapslarna är slut, när jag börjar försova mig på mornarna... Fullständigt ovetenskapligt, men jag tycker det påverkar mig så här! :-)

    Ha en bra helg!

    SvaraRadera