lördag 5 april 2014

Tvångsstickning

Det närmar sig slutet på min bohuskofta. Om 2 cm så skall den första ärmen avmaskas och då är det bara en ärm kvar att sticka. Hälften av alla trådar är fästa och knappar är inhandlade. Jag är så sugen på att få den färdig att jag helt enkelt bestämt mig för att tvångssticka klart den. Det är inte så drastiskt som det låter, utan tvångsstickningen kommer mest att gå ut på att sticka så ofta och mycket som det går på tröjan, inte sticka något annat. En ynka liten ärm borde inte ta så lång tid, ens på stickor 2,5. Så nu lämnar jag allt annat åt sidan och börjar sticka som en galning.

3 kommentarer:

  1. Lyckliga du som ändå fick dig en Bohus-kofta, jag var tyvärr alldeles för sent ute när de annonserade att de skulle sluta sälja :/ Den ser ut att bli jättefin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas på att de kommer att börja sälja garnpaketen igen, någon gång kommer jag att vilja sticka en till. Om du blir sugen på att sticka en skogsmörkret, så vet du i alla fall var du kan få tag i mönstret, det är bara att höra av sig.

      Radera
  2. Men hjälp så vackert!!! Synd de slutat sälja det.

    SvaraRadera