torsdag 8 maj 2014

Grönt




Det är grönt i fönstren hemma. Mängder av tomatplantor trängs och tycks trivas. Lillebror var förbi med pelargonsticklingar förra helgen och jag hoppas nu på riktig blomsterprakt i sommar. När jag försådde mina tomater kunde jag inte hejda mig, utan petade ner lite persilja, purjolök och basilika också. De har tagit sig riktigt bra, men jag funderar lite över nödvändigheten med förkultivering. Både basilika och persilja har jag tidigare sått direkt och det har funkat fint, även om basilikan blev lite kortväxt.

Nu längtar jag mest till att kunna köra igång på riktigt, plantera ut, så i trädgårdslandet, skörda och mumsa. Syrenerna blommar redan här hemma, så snart skall det väll vara dags.

1 kommentar:

  1. Kul att det går bra med purjolök för dig, jag har totalt misslyckats där. Kanske får en lök om jag har tur. Jag håller med om det där med att för-så. Min basilika växer ju mest på höjden och det hade varit smidigt om den inte blev så ranglig, som det känns som att det mesta som sås inne blir.

    SvaraRadera