måndag 19 maj 2014

På grön kvist

 Ett nytt projekt har startats. Efter att ha sett Emelie i en mängd olika färger, på många olika modeller och i olika storlekar kunde jag inte motstå längre. Jag har sällan sett en kofta som passar så många olika storlekar ock kroppsformer, då borde den ju passa även mig? Så nu har jag börjat på min alldeles egna och hittills är jag uppslukad över mönstrets små finurligheter.

Men sticktiden är fortfarande ganska knapp. Helgen tillbringades i vanlig ordning i trädgården, med blommor och frösådd. När solen skiner och himlen är blå, vill jag göra annat än att sitta och sticka. Turligt nog vräker regnet ner just nu, barnen har krupit till kojs och maken är borta. Så nu blir det bara jag och min kofta ett litet tag.

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig färg på Emelie! För övrigt håller jag med om att det är alldeles fantastiskt härligt nu, man vill ju bara ut och grejja!

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar grön, få jag fråga vad den heter?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Färgen heter Velvet Leaf (colinette Jitterbug) och den är helt underbar! Misstänker att det kommer att bli en höstfavorit.

      Radera