måndag 12 maj 2014

Slut



Jag är helt galet slut i både kropp och själ. Helgen gick åt till att kriga mot kirskålen i timmar (antar att jag förlorade ändå) och att bygga två stora odlingslådor. Det har släpats och burits, rensats och fixats så till den milda grad att jag har grym träningsvärk. Jag har gått omkring som en gammal tant på jobbet hela dagen och varje steg har känts i hela kroppen. Jag har varit skitig och jordig från topp till tå, men nu är det mesta av grovarbetet klart. Inte en maska har stickats och inte en sekund har tillbringats vid datorn under flera dagar. I kväll lägger jag mig tidigt och nästa helg skall det slappas i dagarna två.

5 kommentarer:

  1. Trädgårdsarbete är härligt! Jag önskar jag slapp jobba på så att jag kunde stöka runt i trädgården för jämnan... :) Åh, Tallinn! Det är ett av mina drömresmål!

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat!
    Jag har sått lite persilja och rädisor - får se vad som kommer upp.

    SvaraRadera
  3. Det är visst slitsamt att hålla på med trädgård. Det glömmer jag ofta bort och tycker det endast hade varit härligt att odla om vi hade möjlighet.
    Men snyggt blir det sen, nog får du sitta i grönskande trädgård, äta egenodlade grönsaker och sticka i timmar.

    SvaraRadera
  4. Mycket bra jobbat! Kirskålen verkar ju aldrig ge sig fast ibland går det att få bort på vissa små ställen även om någon liten rackare hittar tillbaka.

    SvaraRadera
  5. Härligt att ha det värsta avklarat! Själv har jag inte kommit igång än... Är sen som en tok!

    SvaraRadera