söndag 22 juni 2014

Emelie




Midsommar är över och koftan är invigd. Jag hade vädret på min sida, lite kyligt men inget regn. Min Emelie kunde således sitta på både dag och kväll. Jag är lika nöjd med det färdiga resultatet, som jag är med mönstret. Detta har varit en fröjd att sticka, från början till slut. Om du ännu inte stickat din egen Emelie, så rekommenderar jag dig starkt att du gör det, det här är en stickning och ett mönster som alla borde få uppleva.

Garnet är Colinette Jitterbugg i färgen Velvet Leaf. Jag har stickat den på stickor 3 och 3,5 mm vilket är 0,25 mm större än vad mönstret rekommenderades. Tror faktiskt att 0,25 mm hit eller dit inte spelar någon större roll. Som grädde på moset hittade jag alldeles perfekta knappar på Knapp-Carlsson.

Det kommer sannorlikt att bli fler Emelie för mig, men nu har jag andra projekt som pockar på min uppmärksamhet. Lite lättare och nättare projekt som passar bra till semestern.

9 kommentarer:

  1. Vad fin den blev!! :) Håller med, Emelie är ett perfekt mönster. Ev gör jag en till. :)

    SvaraRadera
  2. Så fin den är! Och den passar dig kanonbra, både färgen och formen är klädsamma på dig! Har sett den där koftan på flera olika ställen och alla är så där positiva till mönstret, så jag får nog fundera på om den kanske skulle passa mig (eller någon av mina tjejer kanske)...

    Är också sjukt imponerad över din beslutsamhet att få den klar till midsommar! :-D Det kallar jag engagemang!

    Ha det gott! /Blenda

    SvaraRadera
  3. Ju fler Emelie man ser ute på stick-bloggarna, desto mer sugen blir jag på att sticka en jag också. Superfin! Kopierar eventuellt ditt garnval rakt av..

    SvaraRadera
  4. Åhh... vilken snygg kofta och färgen jättefin!!!!

    SvaraRadera
  5. _Så_fin!!! Den passar dig perfekt. Jag har också funderat på en Emelie, tror till och med att jag har tillräckligt med garn till en någonstans i gömmorna.

    SvaraRadera
  6. Den är så vacker! Jag älskar den där färgen och den passar verkligen bra på dig!

    SvaraRadera
  7. Stort tack för alla fina kommentarer!!!

    Till er som vill men ännu inte stickat en egen, säger jag bara kör igång! Bästa mönstret jag stickat efter.

    SvaraRadera