söndag 15 juni 2014

Enklaste enkla?

Min lillebror bor i en lägenhet där köket inte renoverats sedan 70-talet någon gång. När jag var där och hälsade på klagade han över sina grytlappar, som släppte igenom alldeles för mycket värme. Som den snälla syster jag är så ville jag naturligtvis hjälpa honom och resultatet ses här över. Superenkla grytlappar som matchar färgen på skåpluckorna perfekt.

Jag har stickat dem i  hooked ribbon XL viket är ett "garn" från helvetet att arbeta med. För att det skall bli täta grytlappar har jag använt stickor 5. Mycket hand och armstyrka skall till för att sticka med garnet på de förhållandevis tunna stickorna. Det som borde varit ett eftermiddagsprojekt drog ut på tiden i veckor faktiskt. Men nu är de klara och skall packeteras i ett paket och åka postbil hela vägen hem till det brandgula köket.

3 kommentarer:

  1. Vilken fin bild! Och grytlappar, det borde jag också göra nya...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Det som blev lite lustigt var att lillebror ringde senare samma dag och sa att han skulle flytta. Nåväl, hoppas han kan leva med grytlapparna i det nya köket.

      Radera
  2. Måste också göra grytlappar... men tror jag får ta till virknålen då, det där lät jobbigt. ;)
    Din Emelie blir jättefin!! =)

    SvaraRadera