torsdag 19 juni 2014

Lite desperat

Lite försent kom jag på att koftan som satt på mina stickor skulle bäras på midsommar. Jag har stickat som en galning all ledig tid (tid som är begränsad av barn, hus, trädgård och jobb). Men i går såg jag  ljuset i tunneln. Nog skulle jag hinna klart i kväll tänkte jag. Men när klockan var kvart i tolv och jag insåg att jag skulle gå upp fem timmar senare så förstod jag att jag nog snubblade på målsnöret.

Det är ju inte bara det att sista maskan skall maskas av, en kofta måste ju blockas också. Men som vi alla vet är ju nöden uppfinningarnas moder. I ren desperation trädde jag maskorna på en tråd och blockade med en halv mudd kvar. Vid sjutiden i dag var den torr och redo för de sista fem centimetrarna på mudden. I morgon är det midsommar, som skall firas i en ny, torr och färdigstickad Emelie.

5 kommentarer:

  1. Oj oj oj!!! :) Visa bild på Emelie sen.

    SvaraRadera
  2. Det var smart fixat! Såklart det ska hinnas bli klart. :)

    SvaraRadera
  3. Ja det låter smått desperat -eller envist? Men ibland behöver vi få vara just så "nördiga". Önskar dig en fin midsommar i din nystmickade tröja!

    SvaraRadera
  4. Det var väl fantastiskt smart gjort. Hoppas att du blev fin på idag på midsommar ocha tt vi får se bild sen :)

    SvaraRadera