onsdag 25 juni 2014

Onsdag

 Vi äter tårta en helt vanlig onsdag och firar att badrumsrenoveringen går framåt. Solen skiner och jag  har en och en halv vecka kvar till min semester. På kvällarna sitter jag uppe alldeles för länge och tittar på OITNB och på morgonen går jag upp klockan fem och är toktrött.
I dag är det en vecka sedan jag stickade sist. En hel vecka utan en maska, det känns lite konstigt faktiskt. Förmodligen tröttade jag ut mig med slutspurten på min kofta, för lusten är som bortblåst. Men när andan faller på så är jag redo, en härva entrådigt garn, nyss levererad från Öland skall bli till en sjal. Garnet är nystat, stickorna framplockade och mönstret utskrivet sedan länge. Snart faller nog andan på igen.

4 kommentarer:

  1. Vilken trevlig blogg, varför har jag inte hittat hit tidigare. Nåja,bättre sent än aldrig.
    Hoppas sticklusten kommer tillbaka, hade precis en sån dipp i slutet på maj, men är igång igen.

    SvaraRadera
  2. Det låter precis som mina sista två veckor innan semestern! ;) I ren protest ville min kropp vara uppe länge och titta på TV-serier och sticka, inte sova som mitt huvud ville... Nu har jag avnjutit min första semesterdag, och den har varit ljuvlig!

    SvaraRadera
  3. Nu ska jag allt sätta mig och kolla lite på OITNB!

    SvaraRadera
  4. Härligt att äta tårta bara sådär. Det borde man göra oftare när det är glest mellan kalasen! :)
    Och sticklusten kommer säkert tillbaka. I know the feeling så att säga. :)

    SvaraRadera