torsdag 3 juli 2014

5 K

För en och en halv månad sedan bestämde jag mig för att jag skulle klara av att springa 5 kilometer innan sommaren var slut. Ett högt mål för mig, som var i urusel form. På mitt första springpass orkade jag 800 meter och efteråt hade jag otroligt ont i mina fogar (hade foglossning från helvetet under mina graviditeter).

 Sedan det där första träningspasset har det bara blivit 9 till men det har hänt mycket. I tisdags sprang jag den där halva milen! Det gick inte fort, men jag sprang varje steg och jag klarade av det. En och en halv månad innan jag trodde. Jag har aldrig sprungit så långt i vuxen ålder och jag är förvånad över hur fort det gick att nå mitt mål. Man klarar mer än vad man tror. Hejja mig!

6 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Visst är det en härlig känsla att orka mer!
    Men tänk på att vara rädd om dig! Jag ökade på min löpning alldeles för fort och blev övertränad och fick skada på ett knä med löpförbud och mycket sjukgymnastik till följd. Håll dig på och omkring 5 km innan du ökar på mer så att du vänjer dig och din kropp vid distansen och belastningen :)

    SvaraRadera
  2. härligt! grymt jobbat!! nu klarar du allt =)
    vad roligt att du tyckte så mycket om sjalen, det värmer verkligen mitt hjärta! stor kram eddy

    SvaraRadera
  3. Förstår din känsla! Visst är det härligt att det går att förändra och förändras? Att livet inte står still och stampar! Men det är också skönt att ha orden "Var sak har sin tid" med sig. De innehåller ett stort mått av livsvisdom. Ibland behöver vi kämpa och andra gånger vila och bara vara...

    SvaraRadera
  4. Wow, coolt! Då kanske det finns hopp för mig också!

    SvaraRadera
  5. Anna: Tack för bra tips. Jag märker att min kropp behöver vila mellan passen och då är det bara att lyssna på den. Mitt nästa mål är snarare att förbättra tiden och inte att öka distansen.

    Eddy: Tackar!

    Elisabet: Kloka ord som är värda att ta med sig.

    Blenda: Finns det hopp för mig, så finns det för dig. Bara att snöra på sig skorna och ge sig ut ;)

    SvaraRadera