torsdag 17 juli 2014

Fria dagar

 Det är semester och det tog inte mer än två dagar för mig att koppla bort jobbet helt. Nu är jag helt inne i ledighet och fria dagar, jag har nästan tappat begrepp om tiden. Dagarna flyter ihop och det är lite svårt att hålla reda på om det är onsdag eller torsdag. På stickfronten händer det inte mycket. Jag har åstadkommit en socka, men den andra foten är fortfarande kall och bar.
 Jag skördar små späda och söta morötter ur landet. Vi har besökt Alfons kulturhus (oj oj vad dyrt det var). Vi har tagit en tur till Liseberg, nästa gång skall vi försöka undvika total högsäsong i kombination med Gothia cup. Köerna var långa men barnen var tålmodiga. Mycket karuseller och bergodalbanor åktes, glass och spunnet socker slank ner.
Jag har suttit och stirrat ut i tomma intet, över vatten utan slut med inget som stör sikten. Jag har badat flera gånger varje dag och bara tagit det lugnt. Om en dryg vecka är semestern slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar