onsdag 9 juli 2014

Lite läskigt


Jag var i absoluta slutfasen av min sjal "när farmor mötte farfar" i dag och jag bestämde mig för att vara lite modig. Enligt mönstret skulle den färdiga sjalen ligga en stund i hett vatten. Är det något som är inpräntat sedan barnsben, så är det ju att ull inte skall  tvättas varmt. Jag har ju läst om det flera gånger, om att lägga de färdigstickade i ömsom hett, ömsom kallt vatten, men tyckt att det var för läskigt för mig.

Men i dag var jag som sagt modig och det hela gick ju finfint! Min sjal såg ut som en sönderkokt gädda i kastrullen, men väl uppfiskad och torkad (det gick på 20 minuter i julisolen) så är den hur fin som helst. Nu återstår det bara att ångstryka och fota den.

1 kommentar:

  1. Det ska bli kul att se fotona sedan, det är så fin sjal! Och jag är djupt imponerad av dina löpframsteg!

    SvaraRadera