söndag 27 juli 2014

Något nytt


Att sticka okomplicerade ting har sin charm. Ingen tankeverksamhet behövs, man kan göra annat under tiden som arbetet växer. Men i ärlighetens namn så tycker jag inte att det är så roligt när utmaningen saknas. Bestämde mig därför för att starta upp ett nytt tröjprojekt istället för att sticka färdigt den andra helt okomplicerade sockan (eller var det second sock syndrome som plötsligt drabbade mig?)

Jag har startat upp en Eskimo i det av mönstret föreslagna garnet. Jag föll för tröjan första gången jag såg den och köpte allt garn som ett färdigt stickpaket. Tröjans konstruktion är bra för motivationen. Kropp och ärmar stickar nerifrån och upp och sätts ihop, varefter man stickar oket. När det roligaste är kvar till sist brukar det gå snabbare att hamna där.

7 kommentarer:

  1. Ser jättefint ut! Har haft ögonen på den ett tag nu, är det ett bra mönster?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mönstret funkar fint i min smak. De flerfärgsstickade partierna stickas i max 3 färger åt gången och tröjans konstruktion är riktigt enkel. Hela mönstret, med diagram och allt ryms på ett A4.

      Radera
  2. Så snyggt! Och jag håller med, enkla projekt i all ära men ibland behövs en utmaning.

    SvaraRadera
  3. Åh, den där är så himla fin! Kommer bli kanon!

    SvaraRadera
  4. Superfin! Någon gång ska jag våga mig på en flerfärgsstickad tröja!

    SvaraRadera
  5. Snyggt! Nerifrån och upp är min favvo, fast jag har inte vågat mig på flerfärgat så mycket än.

    SvaraRadera
  6. Snyggt! Mönstret är fint, färgvalet perfekt!

    SvaraRadera